Böker Manufaktur Solingen 1969 Z28-Damast
Kód: 111101DAMSouvisející produkty
Detailní popis produktu
Legendy se nerodí, jsou utvářeny časem, dokud nenastane jejich chvíle utvářet čas. Nežijí mýtus, ale vytvářejí ho a zanechávají po sobě úctyhodný odkaz. V roce 1966 byl v Detroitu ve státě Michigan položen základní kámen další ikony. V epicentru amerického automobilového průmyslu spatřilo světlo světa mnoho vozidel. Mnohé z nich jsou obyčejné vozy, jiné jsou exkluzivně vybrané. Chevrolet Camaro byl původně navržen jako takzvaný Pony Car, který měl oslovit především mladší skupiny kupujících. Kompaktní, sportovní a cenově dostupné - kupé bylo stálicí pro polosilné. Úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. V letech 1966 až 1969 sjelo z výrobní linky přibližně 700 000 modelů Camaro s 12 různými variantami motorů. V roce 1969 bylo představeno poslední Camaro první generace, model Z28. Znalci považují tento model za jeden z nejlepších ze všech řad. Mohutný osmiválec V8 small block s výkonem 216 kW (290 k) a speciální paket Performance Package posunuly Camaro Z28 do vybrané ligy muscle cars, včetně sportovních pruhů na karoserii. Ani motoristická DNA dnes vyhledávaného sběratelského kousku se nedá popřít. Použitý motor je vytuněnou verzí úspěšného a vysoce oceňovaného modelu Penske Camaro ze závodní série SCAA Trans AM.
Boker cituje design modelu Camaro Z28 a oživuje legendu. Výsledkem je více než jen nůž. Postoj k životu, důstojný road trip s bublavým zvukem motoru V8 na zdánlivě nekonečné dálnici, jemné paprsky slunce procházející kaňonem a hřející duši. Nezapomenutelné okamžiky bez každodenního života - stejně jako výjimečný Boker 1969 Z28-Damascus. Ve spolupráci s italským designérem Tommasem Rumicim vznikl jedinečný "svalnatý nůž", který v sobě spojuje výrazné charakterové rysy modelu Camaro Z28 co do tvaru a síly. Elegantní damašková čepel typu drop-point, ručně kovaná Chadem Nicholsem s 80 vrstvami ve vzoru "Tread", připomíná šikmou indukční kapotu muscle caru. Pro tento účel byly na čepel použity části horního A-ramene z modelu Camaro, které se hladce otevírá pomocí modře eloxovaného kolíku na palec, zatímco kousavá pojistka linerlock z nerezové oceli spolehlivě uzamkne nůž na místě. Hliníková rukojeť v barvě "Le Mans Blue" nostalgicky interpretuje linie karoserie a přichází se vzrušujícími detaily. Do nože byl krásně zakomponován výřez na zádi, malý zadní spoiler a vzduchové vstupy na zadních blatnících připomínající žábry. Šroub na nápravě lopatky je láskyplně inspirován ráfky často používanými na muscle cars, zatímco rovná spona z nerezové oceli, vyfrézovaná z masivu, připomíná chromované kliky dveří. Součástí dodávky je kvalitní plovoucí displej, spousta točivého momentu a jemný vánek ve vlasech. Ruční výroba v manufaktuře Boker v Solingenu.
Celková délka: 18,6 cm
Délka čepele: 8 cm
Tloušťka čepele: 3,63 mm
Ocel: damašek
Rukojeť: hliník
Pojistka: framelock
Kapesní klip
Hmotnost: 99 g
Made in Germany
Doplňkové parametry
Kategorie: | Klasické zavírací nože |
---|---|
Materiál čepele: | damašek |
Délka čepele: | 8 až 10cm |
Materiál rukojeti: | slitina |
Aktualizace: | BOKER24 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Böker - historie továrny sahá až do 17. století, původní kovárna tehdy byla umístěna v Remscheidu. V letech 1829-30 se rozšířila výroba i na šavle a meče. V té době továrna zaměstnávala přes 100 kovářů a brusičů. V druhé polovině 19 století se část rodiny přesunula do USA a Kanady, kde založila další výrobní závody. Poslední ze sourozenců Bockerových, Heinrich se přestěhoval do Solingenu odkud pochází většina dnešní produkce. Boker vyrábí nože dle vlastních návrhů a dle návrhů známých nožířů.
Nyní firma vyrábí svou produkci v Německu, USA a Argentině a používá marketingovou značku MAGNUM. Firma Böker sama vyvíjí nové typy a konstrukce a zaměstnává několik designérů. Nože jsou vyráběny na CNC (počítačem řízené obráběcí stroje) s maximální kvalitou.